Saturday, April 18, 2015

Beware of motor bike crooks


salam.
mintak tolong semua viralkan. Kami harap kawan2 berpikiran matang sebelum komen.minta tolong jangan libatkan isu perkauman.tujuan kami untuk membantu sesama insan.
tarikh : 16 April 2015
masa : 10.00 am
lokasi : federal highway @ lebuhraya persekutuan (dlm gambar kat lepas exit axis tower sebelum masuk ke lrt asia jaya)
kronologi kejadian:
ayah saya drive pergi kerja macam biasa, tiba2 mamat ni hon dari belakang sambil tunjuk kat tayar. ayah saya ni berhenti tapi x keluar kereta. mamat ni datang cakap dah ramai org hon kereta ayah saya dr tadi tp ayah saya x berhenti. dia kata tayar berasap. dia suruh ayah saya pusing stereng sambil dia buat sesuatu kat tayar. lepas buat camtu, ayah saya keluar kereta, tengok minyak brek bocor. then ayah saya kata nak g kerja dulu nanti baru baiki cos dah lambat. tp lepas start kereta balik, brek xleh guna dah sedangkan sebelum tu okay lg brek. then mamat ni offer kata nak tolong. dia kata 'nak tolong saja'. tanya charge berapa pun dia cakap 'nak tolong saje'. then after dia buat something, konon2 tukar parts, dia dtg bawak member india 3 org and resit. katanya 1420. ayah saya terkejut n tanya mcm2 and ckp xde duit banyak tu. dia kata bagi je berapa dulu. ayah saya bg 350 and mintak resit. mak saya nak amek gambar untuk bukti bayar n nak resit untuk bukti, dia marah2. adik saya ambil gambar pun dia marah2, dia rampas duit, dia xbagi resit dan dia hentak kereta ayah saya dengan helmet. dia marah2 ugut2 siap cakap dia tahu mana nak carik ayah saya lagi. dia terus ajak kawan2 dia blah dan ajak mak ayah saya g balai polis. dia pecut dulu, konon2 nak g balai dulu. sampai balai, bayang dia memang xde. polis ckp mmg xde dia datang. parents saya buat report polis.
ayah saya dah 60 years old, and adik saya yg pergi dgn mak tadi perempuan. memang diorang x berani nak lawan sangat cos tgkla badan mamat tu aje. then dia bawak kawan org laki lagi. apa-apa jadi mungkin lebih dari 350 hilang. memang Alhamdulillah, keluarga saya selamat. duit tu mungkin bukan rezekikami. tapi tujuan saya nak hal ni diviralkan supaya org lain xkena. mamat ni aim org2 tua, perempuan, n org2 yg lemah n macam baik2. dia nampak ayah saya tua, berkopiah, berjanggut, n berseorangan kot dia berani nak pijak.
hati2 semua. jangan stop kalau ade org2 buat camni. mamat ni dah byk kali tipu orang sampai polis balai pj pon xperlu dah nak ambil gambar dia yg adik saya capture. pls semua, sebarkan! thanks.
dari Jannah Afi

No comments:

Zahid's land corporation proposal is insidious, unfeasible

  One proposal announced by no less than Deputy Prime Minister Ahmad Zahid Hamidi went relatively unnoticed at the recently concluded  Anwar...