Monday, November 10, 2014

Hello 012-2052020, your mother got rubbish

HELO DATO' MB SELANGOR ... ADA LONGGOKAN SAMPAH TIDAK DIKUTIP DI DEPAN RUMAH IBU ANDA??????

Dato' Menteri Besar Selangor YAB Azmin Ali telah melancarkan perang habis-habisan mengenai sampah tidak berkutip ..
Bermula dengan melakukan terjahan tempat pelupusan sampah dan panjat lori sampah sampailah menyiarkan no telefon bimbit 012-2052020 untuk rakyat menghantar sms kepada beliau mana-mana tempat yang menghadapi kutipan sampah tidak dikutip mengikut jadual. 
Dengan garang kencang dia memberi amaran kepada semua PBT agar bertindak segera dalam tempuh 3 bulan dan beliau tidak mau lihat ada lagi sampah tidak berkutip. 
Nampaknya kesungguhan beliau itu, menyebabkan seorang warga perihatin telah memuatnaik longgokan sampah yang tidak berkutip betul-betul depan rumah ibunya di Klang Gate. 
Apakah tujuan dan niat si pengirim gambar ini??? ... kuman seberang laut nampak gajah depan mata terus buta mata???? Atau .. Jangan gebang kencang sedangkan sampah depan rumah ibu sendiri tidak mampu di urus .... Pastikan Kepimpinan Melalui Teladan???? 
Paling kelakarnya ialah sampah dilonggokkan di kawasan ada kenyataan amaran betapa sesiapa membuang sampah di tempat tersebut akan di denda RM1,000. 
Norfaiz berkicau: “Salam YB @AzminAli. Depan rumah Mak YB je ni org buang sampah". Untuk makluman ... ini bukan kejadian yang pertama kali. 

Newly-minted Selangor Menteri Besar Mohamad Azmin Ali is on a crusade against trash in the state. 
And to prove his commitment to transform Selangor into a rubbish-free state within three months, he even gave out his mobile phone number for public complaints. 
On Twitter today, a user had posted photographs of rubbish discarded outside Azmin’s mother’s house in Klang Gate. 
In his tweet, Norfaiz said: “Salam YB @AzminAli. Depan rumah Mak YB je ni org buang sampah. (Greetings YB, people have been throwing trash in front of your mother’s house).” 
He also said this was not the first time.



No comments:

Zahid's land corporation proposal is insidious, unfeasible

  One proposal announced by no less than Deputy Prime Minister Ahmad Zahid Hamidi went relatively unnoticed at the recently concluded  Anwar...