Sunday, March 31, 2013

Thumb up for Chegu Bard

 badrul hisham chegubard ceramah yelow 01
SHAH ALAM, 31 MAC : Penyelaras Kebangsaan Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali sebagai Chegu Bard mengumumkan tidak akan bertanding dalam Pilihan Raya Umum Ke 13.
Sebaliknya menurut aktivis anak muda yang semakin popular itu, beliau bersedia bergerak sebagai jentera biasa bagi membangkitkan kesedaran rakyat melawan regim Umno-BN.
“Mengajak semua peringkat pro perubahan bersatu dan menolak prasangka, saya dengan ini menegaskan untuk tidak bertanding dalam PRU-13 dan sedia menjadi jentera biasa.
“Komrad SAMM percaya anak muda cita-citanya harus tidak singkat hanya untuk bergelar YB. Tetapi cita-cita kami ialah mencipta secara perubahan total yang akan dibaca generasi mendatang,” ujar Badrul Hisham.
Pada masa ini menurut Badrul Hisham, SAMM akan meneruskan pelbagai program yang telah dirancang termasuk menyusun kerja dan startegi golongan muda untuk berdepan dengan Umno-BN dalam pilihan raya nanti.
“Saya tidak punya jawatan dalam parti politik cuma anggota biasa dalam PKR, namun sedar tetap terikat dengan disiplin parti.
“Apa keputusan parti dan keperluan parti untuk peranan yang saya harus mainkan dalam PRU ke 13, saya akur,” katanya lagi.
Dalam pertarungan di Parlimen Rembau, PRU-12 pada 2008 lalu, Badrul Hisham meskipun tewas kepada Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin, beliau berjaya mengecilkan majoriti yang dimenangi BN dari 18,656 pada 2004 kepada 5,746.
Beliau kemudiannya tewas dalam perebutan Ketua AMK menentang penyandang jawatan, Shamsul Iskandar Md Akin dalam Pemilihan PKR 2010.
Selepas itu beliau menubuhkan SAMM, sebuah pertubuhan yang dilihat berjaya mengisi kekosongan dalam menyediakan platform bagi golongan muda yang ingin bergerak sebagai aktivis badan bukan kerajaan yang mahu menentang Umno-BN.
Chegu Bard dalam SAMM terus aktif dalam pelbagai aktiviti yang melibatkan golongan anak muda sehingga sesetengah pemerhati menganggap pertubuhan NGO itu lebih menangkap pemerhatian anak muda berbanding parti politik.
Antara penglibatan besar SAMM termasuklah penganjuran demontrasi BERSIH 2.0 dan 3.0, Himpunan Kebangkitan Rakyat 2013, siri jelajah penerangan dan beberapa pembongkaran isu yang melibatkan pemimpin BN.

No comments:

Can a Dead Duck come back alive?

  I HAVE NOT SEEN A MIRACLE FOR A LONG, LONG TIME. HAVE YOU SEEN ONE? ZAHID GIVEN A DNAA. NAJIS SENTENCE GIVEN A 50% DISCOUNT. ZAFRUL NOT CH...