Wednesday, July 25, 2012

Farid Ismeth Emir innocent

PETALING JAYA: Pembaca berita Radio Televisyen Malaysia (RTM) Farid Ismeth Emir menafikan mempunyai sebarang hubungan dengan isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor.
Beliau berkata, dirinya tidak pernah mengenali mahupun bercakap dengan Rosmah secara peribadi sehingga naik muak dengan dakwaan tersebut walaupun beberapa kali cuba menafikannya.
“Sepanjang karier saya sebagai pembaca berita saya memang tak pernah dapat jumpa pun dengan Rosmah,” katanya semasa ditemubual pengacara RTM Zamzarina Zambri.
Temubual kira-kira 7 minit itu dirakamkan Zamzarina dan dimuat naik ke dalam blog peribadinya http://zamzarinazambri.blogspot.com.
Farid berkata dirinya bingung dan tertekan dengan dakwaan tersebut yang didengarinya sejak 11 tahun lalu.
“Saya tertekan sebenarnya dengan keadaan ini tapi saya diam, saya simpan…nak ke mana-mana pun mereka akan berbisik “haa itu Rosmah punya”..persoalannya kenapa tak datang berdepan dan tanya…kenapa seronok sebarkan? Anda kena ada fakta sebelum nak tuduh orang lain,” katanya.
Takut keluar rumah
Beliau berkata perkara ini berlarutan sehingga kadangkala dirinya takut keluar rumah dan berdepan dengan kata-kata masyarakat sekeliling.
“Bila pergi kenduri kahwin saya akan nampak mereka mula berbisik…saya tahu apa yang mereka katakan.. saya tahu daripada pandangan dan renungan mata yang sangat sinis …tapi sebenarnya hamba Allah ni tiada dosa apa pun,” katanya.
Beliau berkata pada anak-anaknya turut mendapat tempias apabila guru dan rakan sebaya di sekolah mereka bertanyakan perkara yang sama. Namun katanya perkara itu tidak menjadi satu isu kerana isteri dan keluarganya memahami situasi sebenar.
“Anak-anak pernah tanya betul ke papa ni pernah kahwin dengan Datin Seri (Rosmah)? Saya kata tidak sama sekali.
“Sehinggakan mereka ke sekolah guru-guru dan rakan-rakan lain turut bertanyakan soalan yang sama dan mereka menafikan ‘itu isteri Perdana Menteri kenapa kaitkan Rosmah dengan bapa saya’,” katanya.
Beliau turut menafikan mempunyai anak perempuan hasil hubungan dengan Rosmah seperti yang didakwa beberapa pihak sebelum ini.
“Persoalannya kenapa mereka membiarkan cerita ini berlarutan sampai kata berkahwin dan ada anak perempuan walaupun mereka tahu ia tak betul…memang tak masuk akal…kalau ada nama binti Farid Ismeth tu lain ceritalah saya tak boleh nafikan (tapi) ni tiada langsung,” katanya.
Beliau berharap melalui temubual itu dapat membetulkan dakwaan palsu daripada terus tersebar sekaligus dapat membersihkan namanya.
*********************************************************************
I just like to confirm that Farid Ismeth Emir is not the ex-husband of Rosmah.  At all material time, he has never slept with her.  For many years now no-one has come out to right the wrong.  It would be good if the rumour can be stop immediately since I do know Rosmah and her past personally.

No comments:

Zahid's land corporation proposal is insidious, unfeasible

  One proposal announced by no less than Deputy Prime Minister Ahmad Zahid Hamidi went relatively unnoticed at the recently concluded  Anwar...